Gran èxit de públic en la primera edició del Dog Day by Gos Àrtic

_dsc6948

Aquest matí, la platja de Gavà Mar ha sigut l’escenari de la primera edició del Dog Day by Gos Àrtic, una jornada de promoció de l’esport amb gossos i la tinença responsable d’animals, que ha aplegat centenars de persones i que ha comptat amb la presència, entre d’altres autoritats, de l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, i el president de Creu Roja Catalunya, Antoni Aguilera.

Durant tot el matí, els visitants han pogut gaudir de l’activitat oferta en els 5 escenaris de la festa. A l’espai de formació, els assistents han pogut seguir tot de xerrades d’experts sobre qüestions com la cura dels gossos esportistes, la feina que es fa amb els gossos de teràpia, com prevenir els paràsits externs en els gossos o com identificar-los correctament. Especialment animada i concorreguda ha sigut la xerrada d’iniciació a les diferents disciplines de l’esport amb gossos, en què els esportistes Lleó Vázquez, Inés Hernández, Marta Bosch i Javi Torres han descobert al públic els secrets del múixing i les seves derivades, com el bikejoring, l’skijoring o el canicròs.

Seguiment massiu de les exhibicions

Ha sigut també un matí d’exhibicions, en què el públic ha pogut conèixer de primera mà com treballa la Unitat Canina de la Guàrdia Civil en la detecció de drogues o explosius; com s’entrenen els gossos de seguretat i intervenció amb la Unitat Canina K9 de Barna Gos; com treballen els gossos de rescat de la Unitat Canina de l’ERIE de Creu Roja Catalunya; així com gaudir de les exhibicions d’agility que han fet des del Club d’Agility Baix Llobregat. Aquestes activitats han atret nombrós públic que ha seguit amb entusiasme i interès les explicacions i el desenvolupament de les activitats.

Jornada solidària

A banda de ser una jornada lúdica i formativa, amb activitats per a tota la família, el Dog Day by Gos Àrtic ha tingut un marcat caire solidari, ja que el programa d’activitats ha inclòs la participació d’una desena de protectores i una desfilada per promoure l’adopció responsable de gossos. Entitats com Fundació Trifòlium, la Protectora de Sabadell, El Club de Kat, NOMA o Miradas Perrunas han disposat d’un espai per donar a conèixer la seva activitat i promoure l’adopció dels animals que tenen en acollida.

A l’escenari principal, Imma Sust, que ha exercit de presentadora i madrina de la festa, ha sigut l’encarregada de presentar alguns dels gossos en adopció, moment que el públic ha seguit amb interès i emoció. De fet, durant la festa ja s’han fet alguns primers contactes -que es tancaran en els pròxims dies- i alguns dels animals que han vingut al Dog Day podrien tenir ben aviat una nova llar.