Consells per gaudir dels viatges amb la vostra mascota

image007

A portes de l’estiu i de les vacances, temps de viatges i escapades, el Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona fa una sèrie de recomanacions a tenir en compte per poder planificar bé les vacances tenint en compte els gossos de la família. Tant si els desplaçaments previstos són curts o llargs, els animals de companyia poden viatjar sense problema en la majoria dels casos i passar uns dies d’esbarjo en companyia dels seus propietaris. Des del Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona recomanen:

On anem?

Mar, muntanya, ciutat…. el més important és tenir clar quin mitjà de transport utilitzarem, conèixer la normativa corresponent si viatgem a l’estranger, i assegurar-nos que el lloc on ens allotjarem permet portar animals de companyia.

Si la nostra mascota té una mida petita, podrà viatjar sense problema tant en tren com en avió, sempre que vagi dins d’una caixa transportadora. No obstant, i per evitar ensurts d’última hora, el millor és consultar amb la companyia aèria o amb Renfe les normes i tarifes sobre aquest tema.

En cas que el viatge es realitzi en cotxe, no hi ha problema amb la mida de l’animal de companyia però sí que cal tenir en compte utilitzar els sistemes de seguretat necessaris perquè no interfereixin en la conducció. En funció de les característiques de la nostra mascota, es poden utilitzar arnesos de seguretat, reixes separadores perquè l’animal viatgi al maleter, o caixes transportadores. En aquest últim cas, és important assegurar-nos que estan ben recolzades per evitar moviments bruscos.

Pel que fa a l’allotjament, cada cop són més els hotels i les cases rurals que admeten mascotes. Només cal confirmar amb l’establiment triat les especificacions  que tinguin al respecte.

Preparem la maleta

Perquè no se’ns oblidi res, el millor és fer una llista amb tota la documentació que hem de portar, així com amb tots els elements que necessitarem pel dia a dia.

En primer lloc es fonamental que la nostra mascota estigui identificada amb el xip corresponent i que la seva cartilla de vacunació estigui al dia. Si viatgem a la Unió Europea, el nostre animal de companyia necessitarà el seu passaport. Si anem a l’estranger, recomanem consultar amb l’Ambaixada o Consolat del país de destí els tràmits addicionals que cal realitzar. També podem visitar l’enllaç de CEXGAN

Després cal preparar la maleta de la nostra mascota amb tot allò que necessitarà durant les vacances: una manta o cistell per dormir, el seu menjador i abeurador, el seu menjar habitual, una pinta, un collar i corretja de recanvi, i algunes de les seves joguines.

En marxa!

Un cop ho tenim tot llest, ja podem començar el viatge! Si anem en cotxe, el millor és que la nostra mascota mengi poc o vagi en dejú per evitar que es maregi. Tampoc cal oblidar fer una parada cada 2h perquè pugui “estirar les potes”, fer les seves necessitats i beure.

En cas que per diversos motius la vostra mascota no us pugui acompanyar durant les vacances, el millor és poder deixar l’animal de companyia amb algun familiar o amic que conegui els seus costums i en pugui tenir cura fins la vostra tornada. Des del COVB recorden també que existeixen altres opcions com els hotels i residències especialitzades.

Sobre el COVB

Fundat l’any 1904, el Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona (COVB) reuneix a prop de 2.500 professionals del sector veterinari. La seva missió és garantir un bon exercici professional respectuós amb els drets i els interessos de la societat en general. Per assolir aquest objectiu, s’ordena l’exercici de la professió, es promouen i organitzen cursos de formació, acords amb diferents entitats i conferències sobre temes d’interès entre d’altres tasques, procurant la perfecció i regulació dels serveis que puguin oferir els veterinaris.

L’objectiu principal del COVB és convertir-se en un instrument útil recollint les propostes, suggeriments, observacions i crítiques dels seus col·legiats i de la societat.. A més, entre els seus objectius també destaca el de convertir-se en un òrgan de consulta oferint informació dels múltiples camps que comprèn la professió.