Gran èxit de convocatòria en l’estrena de la II Copa Gos Àrtic a Sant Joan de l’Erm

2.1

Aquest cap de setmana s’ha posat en marxa la II Copa Gos Àrtic a Sant Joan de l’Erm, al Parc Natural de l’Alt Pirineu. La primera carrera de la temporada, puntuable també per a la Lliga Catalana de Múixing i Canicròs, s’ha disputat a dues mànigues, la de dissabte nocturna i la d’avui diumenge matinal.

Una vuitantena de participants han pres la sortida en aquesta carrera, gairebé doblant el nombre de corredors de la temporada passada. El bon temps i les temperatures baixes han permès assegurar una estrena de luxe. Els corredors han hagut de superar un exigent traçat de poc més 4 quilòmetres i mig però amb un considerable desnivell, i alguns han acusat que ens trobem en la recta inicial de la temporada i que encara han d’ultimar tant el seu estat de forma com el dels seus gossos. Tot i això s’han marcat uns cronos prou ràpids, amb Víctor Carrasco anotant-se el millor temps scratch.

Primers vencedors

L’alta participació en aquesta cursa ha fet que s’hagin obert moltes de les categories que contempla el reglament de la Lliga Catalana de Múixing i Canicròs, que es disputa sota l’empara de la FCEH. Així, pel que fa a karts amb 6 gossos, triomf per a Òscar Lapeña, mentre que Eloi Contreras ha sigut el més ràpid en la categoria de kart amb 4 gossos nòrdics.

Entre els corredors de la categoria de bikejoring (bicicleta), el millor crono masculí se l’ha anotat Victor Carrasco, mentre que entre les dones la més ràpida a completar el circuit ha sigut Natàlia Camps. En categoria homes-veterans, el millor temps ha sigut el de Francisco Justicia. Molt significativa també la participació en la categoria de patinet. En la variant de 2 gossos, victòria per a Ramon Armengol, i en la de 2 gossos nòrdics per a Pablo Ruiz.

Com ve sent habitual en les darreres temporades, el gruix de participants estaven inscrits en canicròs, modalitat en què l’esportista corre amb el seu gos lligat a la cintura. En aquest apartat, els vencedors han sigut: Daniel Artero (homes), Carlos Andújar (Veterans A), Toni Ferré (Veterans B) i Lali Masriera (dones).

La pròxima prova de la de la II Copa Gos Àrtic serà aquest mateix mes de novembre. El club Gos Àrtic col·laborarà amb el Club Canicross Burgos en l’organització del Campionat d’Espanya de Múixing sobre Terra que s’ha de disputar a Covarrubias (Burgos) el cap de setmana del 28 i 29 de novembre.

NP 13 Post Sant Joan 2015 còpia